بهترين دوربين مدار بسته ؛ برترين‌هاي سال 2021

۲۸ بازديد

بهترين دوربين مدار بسته ؛ برترين‌هاي سال 2021

  • امروزه امنيت از مهم‌ترين و داغ‌ترين مقوله‌هاي دنياي تكنولوژي است. مشتريان سيستم‌هاي امنيتي مي‌خواهند از شرايط خانه و محل كار خود در هر لحظه و به بهترين شكل خبردار شوند. به همين منظور استفاده از سيستم‌هاي امنيتي و مهم‌ترين بخش آن، دوربين‌هاي مداربسته، بيش از پيش رونق يافته است. قبل از پياده‌سازي سيستم‌هاي امنيتي، بهتر است با تحقيقات كافي به سراغ خريد  بهترين دوربين‌ مدار بسته برويد، زيرا امروزه برندهاي مختلفي در بازار وجود داشته كه تفاوت‌هاي بسياري با هم دارند و خريد دوربين مناسب براي كاربري خاص خود، اولين قدم در مصرف درست منابع خواهد بود. در سال‌هاي اخير برند هايك ويژن (HikVision) به دليل كيفيت قابل قبول و قيمت مناسب، در اكثر نقاط جهان برند پرفروش و اول بوده است. همچنين با توجه به دسترسي آسان‌تر بازار ايران به محصولات آن، در كشور ما نيز استقبال بالايي از اين برند به عمل آمده است.

از مهم‌ترين ويژگي‌هاي دوربين‌هاي مدار بسته بايد به كيفيت و رزولوشن تصوير، قابليت ديد در شب (IR)  و همچنين كيفيت ساخت دوربين و مقاومت در برابر بارندگي و گرد و خاك اشاره كرد. دوربين‌ها امروزه با كيفيت هاي مختلف از كمتر از يك مگاپيكسل تا كيفيت‌هاي HD، 4K و بالاتر از ده مگاپيكسل يافت مي‌شوند. همچنين، انواع مختلفي از دوربين‌ها وجود داشته و به همين منظور آن‌ها را به دسته‌هاي مختلف مانند دوربين‌هاي مدار بسته‌ي تحت شبكه (IP) و آنالوگ (Analogue) تقسيم مي‌كنند. در اين مقاله سعي شده است تا با معرفي تعدادي از بهترين، قديمي‌ترين و معروف‌ترين برند هاي جهاني و با تاكيد بر برندهاي موجود در بازار ايران، با مقايسه‌ي ويژگي‌هاي كاربردي اين محصولات و قيمت آن‌ها، شما را در خريد بهترين دوربين مدار بسته ياري كنيم.

 

بهترين برندهاي دوربين مدار بسته در بازار ايران

در ادامه اين مقاله بهترين برند هاي دوربين مداربسته هم از نظر كيفيت فني و هم از نظر مصرف كنندگان نهايي در ايران را به شما معرفي مي كنيم.

1. هايك ويژن

برند هايك ويژن (HikVision)، بزرگترين توليدكننده‌ي دوربين‌هاي امنيتي در سراسر جهان است. اين كمپاني در سال 2001 در شهر هانگژوي چين تاسيس شده است و با داشتن بيش از 26 هزار نيروي كار و در اختيار گرفتن بيش از 20 درصد از بازار دوربين‌هاي مداربسته در سال 2020 توانسته است خود را به عنوان يكي از بهترين برندهاي اين حوزه به اثبات برساند. محصولات هايك ويژن از لنزهاي با كيفيت بالا و قابليت NVR و HD استفاده مي‌كنند. از قابليت‌هاي فراوان دوربين‌هاي هايك ويژن مي‌توان به تشخيص حركت و تشخيص چهره اشاره كرد. به كمك آن مي‌توان با شناخت عوامل تهديدآميز از هرگونه تهديد و ناامني جلوگيري كرد. همچنين داشتن قيمت مناسب در برابر كيفيت بالا، از عوامل ديگري است كه باعث محبوبيت اين برند شده است.

هم اكنون هايك ويژن پرفروش‌ترين برند در بازار ايران است. از محصولات هايك ويژن در پروژه‌هاي بسيار بزرگ و متعددي در سرتاسر كشورهاي جهان استفاده شده است. از جمله مهم‌ترين اين كشورها علاوه بر چين مي‌توان به ايالات متحده‌ي آمريكا، برزيل، انگلستان، گرجستان، فيليپين، كره‌جنوبي، سنگاپور و آفريقاي جنوبي اشاره كرد كه بسياري از دوربين‌هاي شهري، مراكز بزرگ تجاري، سيستم حمل و نقل و قطار شهري را از محصولات هايك ويژن انتخاب كرده‌اند. در ايران نيز در بسياري از پروژه‌هاي مهم و كلان همچون فرودگاه بين‌المللي امام خميني، خطوط متروي شهر تهران و دوربين هاي نظارت شهري و فروشگاه‌ها و بانك‌هاي بزرگ در بسياري از شهرها از محصولات هايك ويژن استفاده شده است.

2. هايلوك

برند هايلوك (Hilook) از زيرمجموعه‌هاي برند هايك ويژن است. بنابراين اگر هايك ويژن بهترين دوربين مدار بسته در ايران شناخته شود هايلوك نيز در اين دسته بندي جاي خواهد گرفت. اين برند به تازگي و در سال 2018 با هدف توليد دوربين‌هاي اقتصادي و مقرون به صرفه، معرفي شد. بنابراين مهم‌ترين ويژگي دوربين‌هاي هايلوك، قيمت مناسب آن‌هاست. اين دوربين ها كه به پشتوانه‌ي قيمت اقتصادي، نصب و راه‌اندازي آسان و ظاهر مناسب توانسته‌اند به سرعت جايگاه خود را در بازار پيدا كنند، براي پروژه‌هاي كوچكتر و استفاده در كاربردهاي درون منزل و محل كار مناسب‌تر بوده و براي پروژه‌هاي كلان استفاده نمي‌شوند. از آنجايي كه هايلوك زيرمجموعه‌ي شركت مادر (هايك ويژن) بوده، محصولات هايلوك را مي‌توان از نمايندگي‌هاي هايك ويژن تهيه كرد.

 

3. تي‌وي‌تي

برند تي‌وي‌تي (TVT) برندي نسبتاً جديد و محصول كشور چين است. اين برند در سال 2004 در شهر شنزن شروع به فعاليت كرده و با قيمت مناسب و كيفيت قابل قبول در حال رشد و پيدا كردن جايگاه خود در بازار بيش از صد و بيست كشور جهان از جمله ايران است. محصولات اين برند اگرچه سهم قابل توجهي از بازار دنيا را به خود اختصاص نداده‌اند، اما به نسبت ساير دوربين‌هاي موجود در بازار جديدتر بوده و به دليل داشتن قيمت مناسب، مي‌توانند در كاربري هاي مختلف جايگزين محصولات برندهاي ديگر شوند. از قابليت‌هاي مختلف محصولات TVT ميتوان به تشخيص دما، تشخيص آتش، تشخيص حركت و ورود افراد و همچنين اندازه‌گيري درجه‌ي حرارت بدن افراد با دقت بالا اشاره كرد. محصولات تي وي تي در ايران به تازگي در حال توسعه بوده و به سادگي و با قيمت مناسب، قابل تهيه‌اند.

4. اكسيس

برند اكسيس (Axis Communications) يك توليدكننده‌ي دوربين‌هاي مداربسته در كشور سوئد است كه براي اولين بار از دوربين‌هاي مداربسته‌ي تحت شبكه معروف به IP رونمايي كرده و امروزه در همين حوزه فعاليت مي‌كند. محصولات شركت اكسيس از كيفيت بالايي برخوردار است. در مقايسه برندهاي دوربين مداربسته براي شناختن بهترين دوربين مدار بسته نظر مصرف كننده نهايي بسيار مهم است و بر اساس نظر سنجي هاي مقطعي كه انجام شده است برند اكسيس بعد از هايك ويژن و تي وي تي بهترين دوربين مداربسته از نگاه مخاطب ايراني به حساب مي آيد. به طوري كه پس از هايك ويژن، بخش بزرگي از بازار جهاني را به خود اختصاص داده‌اند. اين شركت سوئدي دوربين‌هايي با كيفيت بالا و طول عمر طولاني توليد مي‌كند كه داراي قابليت‌هاي فراوان همچون ديد در شب قوي هستند. به هر جهت به دليل قيمت بسيار بالا، بازار آن‌ها محدودتر بوده و در برابر قيمت خود، ارزش خريد كمتري دارند.

5. بوش

برند بوش (Bosch) يك برند آلماني بسيار معروف و قديمي است كه احتمالاً همه‌ي مشتريان محصولات الكترونيكي آن را با لوازم خانگي و لوازم آشپزخانه‌ي بسيار با كيفيت نيز مي‌شناسند. برند بوش توانسته در سال‌هاي اخير جزء پنج برند اول در بازار جهاني دوربين‌هاي مدار بسته باشد. اگرچه محصولات اين كمپاني از كيفيت قابل قبولي برخوردارند، ولي از لحاظ آساني نصب و راه‌اندازي سهولت كافي را ندارند. همچنين به دليل قيمت بسيار بالا، فروش محدودتري داشته‌اند. در بازار ايران نيز فروش محصولات بوش به دليل قيمت بسيار گران در برابر كيفيت، سهم بسيار كوچكي كسب كرده است.

6. داهوآ

برند داهوآ (Dahua) كه در سال 2001 و در چين شروع به كار كرد، از بزرگ‌ترين برند‌هاي توليدكننده‌ي دوربين‌هاي مداربسته در جهان است. در سال‌هاي اخير داهوآ با رشد مداومي كه داشته توانسته به رتبه دوم پرفروش‌ترين دوربين‌هاي امنيتي در جهان برسد. محصولات اين برند با ارائه‌ي گارانتي پنج ساله و تنوع و كاربري بالا توانسته‌اند در رقابت با محصولات بسياري از رقباي معروف، سهم بزرگتريي از بازار را به خود اختصاص دهند. داهوآ امروزه بيش از شانزده هزار نيروي كار داشته و در 180 كشور جهان محصولات خود را عرضه مي‌كند. از جمله دلايل موفقيت اين كمپاني اختصاص مقداري از درآمد خود به پژوهشگران و مهندسين براي بروزرساني بهتر و سريعتر تكنولوژي است. بيش از شش هزار كارشناس در داهوآ روي موضوعات مختلف پژوهشي فعاليت كرده و تا سال 2016 بيش از 800 مورد ثبت اختراع توسط اين برند انجام شده است. قيمت محصولات داهوآ با توجه به امكانات منحصر به فرد آن، به نسبت ساير محصولات توليد كشور چين، مقداري بالاتر است.

7. يوني‌ويو

برند يوني‌ويو (Uniview) از ديگر برندهاي بزرگ توليدكننده‌ي دوربين مدار بسته در كشور چين است كه در سال 2011 تاسيس شده و نسبت به ساير محصولات توليد شده در اين كشور، سهم كمتري از بازار را در اختيار دارد و تنها دوربين هاي تحت شبكه (IP) توليد مي‌كند. محصولات يوني‌ويو علاوه بر استفاده از تكنولوژي هاي به‌روز،كيفيت قابل قبولي داشته ولي نسبت به محصولات هايك ويژن كه بهترين برند دوربين مدار بسته در كشور چين محسوب مي‌شود و سهم عمده‌ي بازار جهاني دوربين را به خود اختصاص داده است، قيمت بالاتر و راه‌اندازي سخت‌تري دارند.

8. هانوآ تك‌وين (سامسونگ)

برند كره‌اي هانوآ (Hanwha Techwin) كه در ابتدا با نام سامسونگ تك‌وين (Samsung Techwin) و در سال 1977 در كشور كره جنوبي شروع به كار كرد از بهترين برندهاي موجود در بازار دوربين‌هاي امنيتي است. اين كمپاني كه از سال 2015 با نام هانوآ به فعاليت خود ادامه مي‌دهد، سهم بالايي از توليد دوربين‌هاي امنيتي در جهان را به خود اختصاص داده و از آنجايي كه از دوربين هاي بسيار با كيفيتي نيز برخوردار است، به محبوبيت بالايي به ويژه در كشورهاي آمريكاي شمالي و اروپايي دست يافته است و مي‌توان آن را بهترين برند دوربين مدار بسته در كشورهاي غربي دانست. احتمالا نام برند سامسونگ را با محصولات الكترونيكي ديگر مثل لوازم خانگي، صوتي و تصويري و همچنين تكنولوژي به روز در گوشي‌هاي هوشمند موبايل و تبلت شنيده باشيد. محصولات حوزه‌ي امنيتي و دوربين مداربسته اين شركت كه از سال 2015 و پس از ادغام با شركت هانوآ در بسياري از كشورها با اين نام عرضه مي‌شوند، امروزه از مهم‌ترين دوربين‌‌هاي مدار بسته در سراسر دنيا به حساب مي‌آيند، اگرچه به دليل قيمت بسيار بالا در بازار ايران كمتر پيدا شده و سهم اندكي دارند.

بيشتر بخوانيد:   دوربين‌ مداربسته تحت شبكه

9. سوني

برند سوني (SONY) برندي بسيار معروف بوده كه قطعا همه با نام و آوازه‌ي آن در دنياي ديجيتال آشنايي دارند. اين برند ژاپني تنها يك سال پس از شكست ژاپن در جنگ جهاني دوم و در سال 1946 در توكيو با گروه كوچكي آغاز به كار كرد و توانست در مدتي كوتاه، شهرتي جهاني پيدا كند؛ به طوري كه طولي نكشيد كه در ايالات متحده نيز محصولات خود را از طريق نمايندگي خود به فروش مي‌رساند. امروزه تخصص سوني در لنزهاي دوربين عكاسي و دوربين مداربسته بوده و در حوزه‌ي دوربين‌هاي امنيتي نيز شركت سوني دوربين‌هاي تحت شبكه (IP) توليد مي‌كند. راه‌اندازي و كار با دوربين‌هاي سوني به نسبت ساير دوربين هاي تحت شبكه راحت‌تر بوده ولي قيمت بسيار بالاي اين دوربين‌ها باعث شده سهم آن‌ها از بازار نيز به همان ميزان كاهش يابد.

10. پاناسونيك

برند پاناسونيك (Panasonic) نيز از ديگر برند‌هاي معروف و بسيار قديمي در حوزه‌ي محصولات صوتي و تصويري است كه احتمالا اسم آن را به دفعات بر روي لوازم خانگي شنيده‌ايد. اين شركت ژاپني در ابتدا به عنوان شركتي كوچك و در سال 1918 در اوساكاي ژاپن فعاليت خود را آغاز كرد و با گذشت بيش از يك قرن، امروزه از مشهورترين برندهاي توليد لوازم ديجيتال محسوب مي‌شود. اگرچه پاناسونيك معمولا در حوزه‌ي محصولات صوتي پيشرو بوده، ولي دوربين‌هاي مدار بسته‌ي پاناسونيك نيز كه عموما از نوع دوربين‌هاي تحت شبكه (IP) هستند، از كيفيت بالا و قابليت‌هاي فراوان و متنوعي برخوردارند. به هر حال اين دوربين‌ها به دليل قيمت بالا نتوانسته‌اند بخش مهمي از بازار را در ايران و جهان به خود اختصاص دهند.

كلام آخر

به طور كلي مي‌توان گفت كه در بين بهترين دوربين‌هاي مدار بسته، برند هاي توليد كشور چين به دليل قيمت اقتصادي و كيفيت قابل قبول، و همچنين عرضه‌ي بالا در مقياس تقاضاي جهاني، توانسته‌اند بخش اعظم بازار دوربين‌هاي مدار بسته و تجهيزات امنيتي را به خود اختصاص دهند. در كشور ما نيز به دلايل اقتصادي و همچنين به دليل دسترسي بيشتر به اين محصولات با تنوع بالا، عمده‌ي بازار دوربين‌هاي مدار بسته به محصولات هايك ويژن اختصاص داشته و اين برند توانسته نيازهاي خانگي، تجاري و صنعتي را پاسخگو باشد. برندهاي هايلوك، تي‌وي‌تي و داهوآ نيز با نصب و پياده‌سازي راحت و كيفيت قابل قبول در مقابل قيمت مناسب، پس از محصولات هايك ويژن توانسته‌اند بخشي از بازار ايران را به خود اختصاص دهند، در حالي كه محصولات اروپايي به دليل قيمت بالا، عرضه‌ي پايين و همچنين دسترسي محدود، سهم بسيار پاييني از بازار را تصاحب كرده‌اند.

 

 

خواص معجزه آساي عسل طبيعي فوراورا گرين

۲۴ بازديد

خواص معجزه آساي عسل طبيعي فوراورا گرين

زنبورها طبيعتي پركار ، گنجينه اي طلايي و واقعي دارند. اين زنبورها نه تنها اكسير كهربا و شيرين توليد مي كنند ، بلكه مي توانند مجموعه اي از تركيبات ارزشمند را در اختيار ما قرار دهند. تمام محصولات طبيعي زنبور عسل مكمل ايده آلي براي گياهان آلوئه ورا هستند.

 

برخي از خواص عسل طبيعي عبارتند از:

به رفع رفلاكس معده كمك كنيد

مشكلات گوارشي مانند زخم معده را بهبود ببخشيد

با عفونت هاي قارچي و باكتري هاي مضر مبارزه كنيد

پيشگيري از سرطان

سيستم ايمني بدن را تقويت كنيد و انرژي بدن را تأمين كنيد

بهبود حافظه

مشكلات پوستي از جمله سوختگي را بهبود مي بخشد

عسل تجسم شگفت انگيزي است كه از دايناسور بودن به آن اشاره كرديد ، با قندها و ديگر مواد تشكيل دهنده عسل آشنا شويد. ما همچنين اين مقاله را به يكي از س yourالات شما از جمله "عسل چيست؟" بياييد با خواندن عسل خواص آن را ايجاد كنيم.

 

در زبان فارسي از عسل براي عسل استفاده مي شود و در انگليسي "Hani" ("عسل" عسل را ماده با ارزشي براي ساختن مي داند و همچنين خواص عسل آنقدر قديمي است كه شما از آن براي بسياري از بيماري ها استفاده نمي كنيد).

 

عسل طبيعي فوراورا گرين

 

مراحل توليد عسل:

عسل يك تركيب قند غليظ و محلول در آب است كه براي توليد يك كيلوگرم عسل ، زنبور عسل بايد هزاران بار روي گلها بنشيند و شهد گلها را در كيسه داخلي خود جمع كند. به گونه اي كه زنبور عسل ، شهيد شيرين را از گلها جمع كرده و ساختار آن را تغيير داده و آنها را به محلول غليظ تبديل مي كند. زنبور عسل شهد گياهان را جمع مي كند و به طور موقت آن را در لانه هاي عسلي خود نگه مي دارد و در هر پرواز براي جمع آوري شهد ، حدود 40 ميلي متر شهد به كندو مي برد. هنگامي كه زنبور عسل بازگشت و شهد را به كندو حمل كرد ، شما كمي آب شهد را به شكلي كم جذب مي كنيد و از تمام مواد موثره استفاده مي كنيد و مواد اوليه را يك قند ترجيح پادشاه تجزيه مي كنيد و به شهادت مي افزاييد. كارگر مزرعه شهد را در سلول مي گذارد و براي جمع آوري گلها برمي گردد. هنوز ثابت نشده است كه زنبور عسل باعث شده است كه پس از پاك شدن شب ، دوباره از انبارهاي سلول ظهور كند و به سلول بازگردد. هر بار مقداري دياستاز به شهادت اضافه مي كنيد و كمي آب شهد اضافي را به كمك دو طرف لانه زنبوري جذب مي كند. اين فرآيند تا زماني كه شهد غليظ شده و به عسل تبديل شود تكرار مي شود.

 

 

 

عسل در اسلام:

در قرآن سوره اي به نام نحل يا همان زنبور وجود دارد كه در آن به ايجاد زنبور اشاره شده و مكان عسل در قرآن ذكر شده است.

 

"و پروردگارت به زنبورهاي عسل وحي داده است كه آنها بلافاصله پس از تمام محصولات بخار از خانه هاي خود در كنار كوهها و برخي از درختان و داربست هاي ديگر استفاده مي كنند و از راه حلهاي پروردگارت پيروي مي كنند." "سپس ، از درون شكم آن ، شهادتيني كه شما را با رنگ هاي مختلف بيرون مي كشد. در آن ، براي مردم بيمار است. در واقع ، در اين زندگي ، زنبورها براي مردم هستند ، كه نشان دهنده فكر قدرت قدرت است "

 

 

 

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

۳۴ بازديد

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

آكادمي پزشكي دولتي سن پتربرزبورگ مچنيكو دوم(اسپسما) يك دانشگاه دولتي واقع در سن پترزبورگ روسيه است. اين دانشگاه يكي از قديمي ترين و بزرگترين دانشكده هاي عالي پزشكي روسيه است. دانشگاه در طول 112 سال سابقه خود همچنان به عنوان يكي از موسسات برجسته روسيه در زمينه پزشكي و آموزش متخصصان در زمينه پزشكي پيشگيري و باليني باقي مانده است. اين دانشكده اغلب به دليل تغيير نام در سال 1920 به عنوان دانشكده پزشكي دوم در سن پترزبورگ شناخته مي شود ، نسبت به دانشگاه پزشكي دولتي سن پترزبورگ ، كه كالج پزشكي اول ناميده مي شود. اين دانشگاه در حال حاضر بزرگترين بيمارستان بيماري هاي عفوني را در سن پترزبورگ احداث مي كند ، عنواني كه قبلاً توسط بيمارستان بوتكين كسب شده بود.

l4ca_x1.jpg

ان دبليو اس ام يو يك رسم طولاني در آموزش دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش از 35000 فيزيك دان از دانشگاه فارغ التحصيل شدند. از زمان شروع برنامه بين المللي در سال 1947 بيش از 3500 فارغ التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور وجود داشته است.

در حال حاضر اين دانشگاه 5000 دانشجو دارد. برنامه هايي براي اتحاد اسپسما با ساير مدارس براي تشكيل دانشگاه پزشكي ايالتي جنوب غربي وجود دارد.

اين دانشگاه در سال 1907 به راهنمايي عضو هيئت علمي ولاديمير بختروف تاسيس شد و توسط دولت روسيه از طريق وزارت بهداشت بر اساس قوانين دولت روسيه توسعه يافت.

تغيير نام ها

907–1920 - دانشكده پزشكي انستيتوي روانشناختي

1920–1936 - موسسه پزشكي دوم لنينگراد

1936–1946 - موسسه با يك بيمارستان شهري متحد شد و به نام ايليا ايليچ مچنيكوف برنده نوبل نامگذاري شد

)1946–1994 - موسسه بهداشتي و بهداشتي لنينگراد به دستور هيئت وزيران اتحاد جماهير شوروي (شماره 14077 از 22.12.1946

)1994–1995 - آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ (فهرست سازمان جهاني بهداشت ، چاپ 7 ، صفحه 329

)1995–2011 - اين دانشگاه به نام دانشمند بزرگ روسي نامگذاري شد (سفارش شماره 1307-p ، مورخ 22/12/1995

2011 – هم اكنون - آكادمي پزشكي ايالتي سن پترزبورگ به دانشگاه پزشكي ايالتي شمال و غرب تغيير نام داد ، متخصص ارائه خدمات بهداشتي و درماني به ناحيه فدرال شمال غربي فدراسيون روسيه (دستور شماره 609 ، مورخ 23 ژوئن 2011)

فارغ التحصيلان برجسته تحصيل در روسيه

پوارو آنوخين(1926)(سايبرنتيك، نظريه سيستم هاي عملكردي))

سرگئي اليزاروفسكي (1934) (جراح جنگ جهاني دوم ، دندانپزشك)

الكساندر پانوف (1928)

ايوان گوركيان (1930) جراح و دانشمند

 (پيشگام جراحي قلب)وازيلي كولسو(1931)

سرگئي مرداشيوف  (1930)

لئونيد پرشينينوف (1931) (زنان ، زنان و زايمان)

آناتولي پورتنوف (19142006) ، روانپزشك برجسته روسي

 (قهرمان جنگ شوروي ، دكتر)اكاترينا ميخايلوا دمينا (1950)

 (روان درماني ، سكسولوژي)لو شلگو (1971)

 

قيمت لوله

۳۵ بازديد

قيمت لوله 

لوله ها ، به ويژه فولاد و فلز ، يكي از مهمترين محصولاتي است كه امروزه در ساخت و ساز و ساير صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد. صنايع نفت و گاز و پتروشيمي تاسيسات اسكله هاي دريايي و بسياري موارد ديگر بخشي از كاربردهايي است كه لوله ها دارند. در اين مقاله مي خواهيم به طور كامل در مورد لوله هاي فولادي ، انواع آنها ، قيمت خريد لوله ، لوله ها و مواردي از اين قبيل صحبت كنيم ، بنابراين هر كجا كه در مورد لوله صحبت كنيم منظور همان لوله هاي فولادي است ، زيرا لوله هاي فولادي ويژگي هاي بسياري دارند. از ويژگي هاي آن مي توان به مقاومت بالا و مقاومت زياد در برابر گرما ، مقاومت زياد در برابر خوردگي و موارد مشابه اشاره كرد.

 q17b_q6.png

انواع لوله هاي فولادي

با توجه به روش ساخت لوله هاي فولادي به دو دسته اصلي و اصلي تقسيم مي شوند: لوله هاي بدون درز يا Manisman و لوله هاي جوش داده شده يا درز دار.

 

 

لوله بدون درز چيست؟

قيمت لوله

در كارخانه هاي توليد فولاد ، دو روش اصلي براي توليد انواع مختلف لوله وجود دارد. در روش اول ، ابتدا انواع مختلف مقاطع مانند ورق هاي فولادي از طريق شمش هاي فولادي ساخته مي شوند ، سپس ورق هاي فولادي در اندازه ها و ابعاد خاص از هم جدا مي شوند و در مرحله ديگر با روش هاي مختلف ساخته مي شوند. و ابزارهاي مختلف خم مي شوند و به صورت لوله ساخته مي شوند و از هر دو طرف جوش مي خورند و بدين ترتيب لوله هاي درز دار يا درز دار ايجاد مي شوند. لوله هاي اسپليت معمولاً در سرعت هاي بالا توليد مي شوند كه ماده اوليه آن انواع ورق هاي فولادي در ضخامت هاي لازم براي ساخت آنها است و لوله خم و خم مي شود و دو لبه به هم جوش داده مي شوند. مقاومت لوله هاي جوشكاري شده بسيار زياد است ، با اين وجود قسمت جوش داده شده و اتصال جوشكاري نكته اي است كه مورد توجه بسياري از مهندسان قرار گرفته است ، به طوري كه اگر كيفيت جوشكاري در اين لوله ها در مواردي مانند لوله كشي گاز و يا از مواد شيميايي موجود در پالايشگاه ها سوال مي شود كه آيا آنها مي توانند فشار داخلي دما و گرما را تحمل كنند يا خير ، بنابراين لوله هاي جوش داده شده قادر به تحمل مقدار مشخصي از نيرو و فشار هستند بنابراين نوع كاربرد متفاوت است.

 

 

لوله يا مانيسمان بدون درز چيست؟

 

بر خلاف لوله هاي جوش داده شده ، كه از درز ، يعني دو لبه به هم متصل شده و جوش داده مي شوند ، و محل جوشكاري در امتداد لوله شناخته شده بود و مقاومت لوله بستگي زيادي به اين روش ها در لوله هاي Mannesmann يا بدون دروس ساخت لوله دارد. از ورقهاي آهن و از فولاد استفاده نمي شود. در واقع در اين روش از شمش يا قوطي هاي فولادي براي ساخت لوله استفاده مي شود ، به طوري كه در كل طول لوله و كل سطح لوله اثري از جوشكاري يا درس وجود ندارد. صاف و روان است و به همين دليل كيفيت و مقاومت اين نوع لوله ها بسيار بالاتر از لوله جوش خورده است و در موارد مختلف مانند لوله كشي گاز پتروشيمي و مواردي از اين دست كه فشار و نيروي زيادي دارند. مورد استفاده قرار مي گيرد اما ضخامت لوله در اين موارد بسيار مهم است كه بايد براساس نوع كاربرد مناسب باشد.

 

 

توجه داشته باشيد كه لوله ها به مرور زمان از مواد مختلفي مانند مس ، آلومينيوم ، آهن ، فولاد و مواد پلاستيكي ساخته مي شوند كه هركدام ويژگي ها و كاربردهاي خاص خود را دارند ، اما در اين مقاله فقط در مورد لوله هاي فولادي صحبت خواهيم كرد. انواع مختلفي از فولاد وجود دارد فولادهاي پر كربن فولادهاي متوسط ​​و فولادهاي كربني آلياژهاي مختلف فولاد از نظر مقدار عناصر تشكيل دهنده آن متفاوت هستند ، بنابراين خواص مكانيكي ، شيميايي و فيزيكي محصولات مختلف فولادي و مقاطع ساخته شده با اين نوع فولاد متفاوت هستند. . به عنوان مثال ، از فولادهاي آلياژي بالا براي ساخت لوله هايي استفاده مي شود كه در شرايط سخت و فشار بالا در دماي بالا استفاده مي شود ، اما از فولادهاي آلياژي كم كربن و معمولي در ساخت لوله ها و مقاطع در شرايط عادي استفاده مي شود. آنها به عنوان ساخت و ساز استفاده مي شود. البته توجه داشته باشيد كه در بعضي موارد ، لوله هاي ساختماني بايد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشند كه در شرايط مختلف متفاوت است. معمولاً براي لوله كشي آب و آبرساني از فولاد ضد زنگ استفاده مي شود كه در اين صورت براي لوله كشي يا از فولاد ضد زنگ يا فولاد گالوانيزه يا موارد مشابه استفاده مي شود. در گذشته از مواد مسي و لوله هاي مسي براي لوله هاي آبرساني استفاده مي شد ، اما به دلايل مختلفي مانند گراني ، مقاومت و اقلام مختلف ديگر امروزه. استفاده از فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانيزه رايج شده است.

 

 

 

 

 

 

چه نكاتي بايد در زمان نصب داربست رعايت كرد

۴۲ بازديد

لوله داربست يكي از محصولاتي است كه روش اتصال و كيفيت آن براي آن بسيار مهم است ، زيرا عدم اطلاع از مشخصات آن مي تواند صدمات زيادي وارد كند. اين محصول در دسته لوله خياطي داربست غرب تهران در تهران  قرار دارد كه از يك ورق گرم (ورق سياه) شش متري توليد مي شود. لوله داربست به طور گسترده اي در ساخت و ساز استفاده مي شود و اغلب به عنوان داربست استفاده مي شود. لازم به ذكر است كه لوله داربست در صنعت با نام لوله 5 نيز شناخته مي شود. در مرحله بعدي مي خواهيم شما را در مورد كاربرد و مشخصات فني اين محصول به شما عزيزان اطلاع دهيم. براي ديدن ليست قيمت لوله هاي داربست كليك كنيد.

 

لوله داربست چيست؟

داربست يك سازه فلزي نقاب نما  است كه براي دسترسي به مناطق سخت ساختمان در حين ساخت استفاده مي شود. داربست از 3-6 متر لوله هاي فلزي تشكيل شده است. اين لوله ها كه به داربست معروف هستند ، در دو نوع سبك و سنگين و با شرايط وزن متفاوت وجود دارند. اندازه استاندارد اين محصول داراي قطر خارجي 48.3 ميلي متر و ضخامت ديواره 3.2 ميلي متر و طول 6 متر است.

 

قيمت لوله هاي داربست

ساخت داربست با اتصال لوله هاي داربست انجام مي شود. اين لوله ها توسط گيره هاي خاصي به يكديگر متصل مي شوند. لوله داربست در واقع همان لوله صنعتي است. هيچ مايع از طريق اين لوله ها منتقل نمي شود ، بنابراين تحت آزمايش هاي آب و گاز نيستند. اين لوله ها فقط براي مصارف صنعتي بوده و كاربرد آنها در صنايع و سازه هاي مختلف است. متداول ترين اندازه لوله داربست 11.2 اينچ يا همان درجه 5 است و همانطور كه گفته شد ، اين لوله در صنعت به عنوان لوله 5 نيز شناخته مي شود. همچنين حداكثر ضخامت اين لوله مورد استفاده در صنعت 2.5 و 2 ميلي متر است.

 

داربست ها معمولاً از ميله هاي چوبي يا فلزي ساخته مي شوند و به عنوان تكيه گاه برخي سازه ها مورد استفاده قرار مي گيرند. ساخت اين سازه ها به تخصص خاصي احتياج دارد ، زيرا در صورت آسيب ديدن ، خسارات زيادي به بار مي آورد. فاصله داربست از ساختمان حدود 40-30 سانتي متر است ، اما براي انتخاب مناسب ترين فاصله توجه به معمار مهم است.

 

ارائه انواع مختلف اسكلت

داربست  نقاب نما با چكش ستاره اي: اين سازه ها از درپوش هاي افقي و پايه هاي عمودي تشكيل شده اند. از مزاياي استفاده از اين داربست مي توان به باز و بسته شدن آسان و عدم نياز به آچار ، عدم بستن در ارتفاع زياد ، عدم نياز به كارگر ماهر ، سهولت جابجايي و انتقال اشاره كرد.

https://darbastnama.ir/

لوله داربست

داربست مثلثي: اين ساختارها از قاب هاي مثلثي تشكيل شده اند كه به صورت نر و ماده به يكديگر متصل مي شوند. از مزاياي آن مي توان به سهولت باز و بسته شدن و عدم نياز به نيروي كار ماهر اشاره كرد.

 

داربست مثلثي

داربست با چكش ليوان: اين سازه از پايه هاي عمودي و درپوش هاي افقي تشكيل شده است. از مزاياي آن مي توان به قابليت توسعه در نقشه و نياز به اتصال ارتفاعات زياد و امكان استفاده در داربست در نماي ساختمان ها اشاره كرد.

 

اجزاي داربست

در اصل داربست از دو قسمت اصلي تشكيل شده است: يك لوله داربست و يك براكت داربست. در طول نصب آن بسته به نوع داربست از لوله هاي سنگين و سبك و داربست تك پيچ و دو پيچ استفاده مي شود. در زير مهمترين اجزاي اين ساختار را بررسي خواهيم كرد:

 

1- لوله هاي داربست: لوله هاي داربست معمولاً شامل دو نوع گالوانيزه و استيل هستند. همچنين ، اين لوله ها در دو نوع بدون درز و بدون درز در بازار موجود هستند ، بدون درز ايمن تر هستند. مشخصات فني اين لوله ها شامل موارد زير است

 

ضخامت 5.3-3.5 ميلي متر

 

قطر 48 ميلي متر

 

طول 6.4-1.5 متر

 

وزن 27-6.4 كيلوگرم (لازم به ذكر است كه وزن لوله داربست به مواردي مانند طول لوله و نوع مواد استفاده شده در آن بستگي دارد. لوله هاي فولادي وزن بيشتري دارند)

 

كفش اساسي: اين محصول از چوب ساخته شده است و داربست زير كفش هاي فلزي روي سطوح ناهموار قرار مي گيرد. ابعاد كفش اصلي 60 سانتي متر طول ، 25-22.5 سانتي متر عرض و 6.3-3.8 سانتي متر ضخامت است.

 

كفش هاي فلزي: اين كفش از فلز ساخته شده و در كف اصلي در انتهاي لوله داربست قرار مي گيرد.

 

تخته داربست: اين محصول در دو نوع فلزي و چوبي موجود است. اين محصولات در دو اندازه 6 و 4 متري توليد مي شوند و ضخامت آن بين 6.3-3.8 سانتي متر است.

 

Brain: اين محصول براي اتصال لوله هاي داربست استفاده مي شود.

 

روكش: هدف از اين محصول پوشاندن قسمت بيروني اتصال بين دو سر لوله هاي داربست است.

 

2- براكت داربست:

 

انواع براكت داربست

همانطور كه گفته شد ، داربست  نقاب نما سازه اي موقتي است كه در محل ساخت و ساز مونتاژ شده و پس از اتمام كار باز مي شود. اين ساختارها از دو عضو اصلي تشكيل شده اند

 

لوله داربست

داربست

براكت هاي داربست فلزي شكل هاي مختلفي دارند و كاربرد آنها در اتصال لوله داربست به يكديگر و به پشتيباني داربست است.

 

ميله اتصال شكاف دار: از اين براكت براي كشيدن دو لوله داربست در ساخت اين معايب استفاده مي شود.

 

ست كتري و قوري هاي استيل، رنگي، چيني و ... با قيمت هاي مختلف

۳۰ بازديد

كتري قوري جديد و شيك و ارزان در انواع مختلف

 

اگر به دنبال كتري و قوري جديد و شيك و با قيمت ارزان هستيد اين آگهي را از دست ندهيد.

ست كتري و قوري هاي استيل، رنگي، چيني و ... با قيمت هاي مختلف

arg2_m2.jpg

بهترين مارك كتري و قوري تركيه، بورس كتري و قوري در تهران، قوري و كتري ارزان، قيمت كتري استيل 3 ليتري، كتري ارزان قيمت، كتري استيل، كتري استيل كوچك، كتري قوري جديد و شيك، كتري قوري يونيك با قيمت، كتري و قوري رنگي، كتري و قوري كركماز، كتري و قوري چي بخرم

 

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

۲۸ بازديد

كسب درآمد

80z7_11.jpg

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

 

تدريس و پشتيباني:

استوديو طراحي سالار پورايماني

 
من سالار پورايماني هستم و اين متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بيش از 12 سال هست كه طراحي جواهرات انجام مي دهم. من در اين صفحه به شما كمك مي كنم كه تنها با داشتن يك لب تاب بتوانيد كسب درآمد كنيد. اين پروسه آموزشي تنها 30 روز زمان مي برد تا شما براي كسب و كار شخصي خود آماده شويد. در انتهاي اين آموزش مي توانيد درآمد دلاري داشته باشيد.
 
  • مدير و موسس استوديو طراحي سالار پورايماني
  • سالار پورايماني طراح و صاحب امتياز برند BOGINI
  • برگزيده جشنواره طراحي طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تاليف كاملترين خودآموز تصويري طراحي طلا و جواهر
  • مدرس دوره هاي عمومي و خصوصي نرم افزار ماتريكس
  • نويسنده رمان نُرت كريستي (انتشار يافته در سايت كتاب راه)

 

پولشويي وب سايت هاي شرط بندي در تركيه

۴۳ بازديد

كلاهبرداري و پولشويي وب سايت هاي شرط بندي در تركيه

هر چه مي گذرد تحقيقات در خصوص فعاليت سايت هاي قمار با نتايج عجيبي همراه مي شود. فكر مي كنيد سرشبكه هاي سايت هاي شرط بندي چطورازخان آخر كه پولشويي و خروج ارز است عبور مي كنند؟حتما تصور مي كنيد خروج ارز از كشور توسط قماربازان در اين شرايط حساس ارزي پروسه پيچيده اي دارد! اين گزارش نشان مي دهد در غفلت مسئولان بانك مركزي، قماربازان راحت تر از آنچه تصور كنيد مثل آب خوردن پولشويي مي كنند.سهم سايت هاي شرط بندي در ايجاد بحران هاي ارزي جدي است. ماجراي سايت هاي شرط بندي از پيج هاي اينستاگرام قماربازان شروع مي شود. لايو جنسي و دعواي ساختگي و نمايش زندگي لاكچري و... همگي از سناريوهاي جذب مخاطب است.«پشت پرده تجارت سياه قماربازها در اينستاگرام» در اين گزارش به بررسي اين روش ها پرداختيم.مرحله بعد مهم تر و بغرنج تر است. ورود به سايت شرط بندي و هزاران تراكنش بانكي كه هر روز از بستر شبكه هاي پرداخت ايراني انجام مي شود و آب از آب تكان نمي خورد.«چه كسي پرونده سايت‌هاي شرط‌بندي را مختومه مي‌كند؟»در اين گزارش به بررسي ساز و كار مالي اين سايت ها پرداخته شد.

 

اما در اين گزارش به بررسي خوان آخر فعاليت سايت هاي شرط بندي  مي پردازيم؛ پولشويي و خروج ارز از كشور.

 

تا به حال فكر كرده ايد درآمد حاصل از تجارت سياه  قماربازان كه در حساب افراد مختلف در بانك هاي ايران واريز مي شود چطور به دست سرشبكه هاي قمار مي رسد؟ بخشي از درآمد همين جا در ايران بين دست اندركاران سايت هاي شرط بندي تقسيم مي شود از تبليغات چي ها تا كارچاق كن ها... اما سود اصلي كه سهم گردانندگان سايت قمار است و پاتوق بسياري از آنها هم در تركيه، چه مي شود؟

 

شگرد تبديل ريال به دلار

 

يك روش، تبديل ريال به دلار توسط صرافي هاي غيرمجاز در ايران و حواله كردن آن به خارج از ايران است و روش بعدي تبديل ريال به ارز ديجيتال و خروج آن از كشور كه بايد از مسئولان پرسيد براي مقابله با اين دو روش و شناسايي صرافي هاي غيرمجازي كه دستشان با قماربازان در يك كاسه است فكري كرده اند يا نه!

 

اما راه سومي هم هست. يك پولشويي ماهرانه كه در غفلت مسئولان به راهي بدون دردسر براي قماربازان تبديل شده است، روشي كه مي توان گفت بهشت پولشويي براي قماربازان است و با استفاده از آن مثل آب خوردن ميليارد ميليارد پول به دست آمده از سايت هاي شرط بندي را اول پولشويي كرده و بعد هم تبديل به ارز مي كنند. سهم اين روش در ايجاد بحران هاي ارزي جدي است.

 

دستگاه كارت خوان ايراني در تركيه؛ ابزار پولشويي قماربازان

 

ابزار اين پولشويي بدون دردسر «دستگاه كارت خوان سيار ايراني» است. مرزهاي ايران به روي دستگاه هاي پز سيار بسته نيست. دستگاه ها را  از مرز خارج مي كنند و به كشور تركيه مي برند. يك سيم كارت ايراني داخل كارت خوان مي گذارند، با استفاده از اينترنت به سيستم بانكي متصل مي شوند و با خيال راحت پولشويي مي كنند.

 

انگار هر سرنخي از كلاف سردرگم سايت هاي شرط بندي را كه بگيريد به نظام بانكي و فقدان نظارت بر شبكه مالي مي رسيد. درگاه هاي ناامن بانكي و همكاري خواسته و ناخواسته اپليكيشن هاي داخلي و شبكه هاي پرداخت با سايت هاي شرط بندي يك طرف، عدم نظارت بر استفاده بي قيد و شرط از دستگاه هاي پز سيار در خارج از ايران هم دست به دست هم مي دهد تا پازل فعاليت موفقيت آميز سايت هاي قمار را تكميل كند.

 

جست و جو در استانبول؛ از افشاگري مالي پادوي داوود هزينه تا همسايه وحيد خزايي يا سايت شرط بندي بت فوروارد

 

جست و جو در خصوص چند و چون فعاليت سايت هاي شرط بندي اين بار ما را به كشور تركيه و شهر استانبول مي برد. استانبول پاتوق اغلب گردانندگان سايت هاي شرط بندي است و صاحبان سايت و دار و دسته شان با پول سياه قمار در اين شهر لاكچري زندگي مي كنند.

 

پازل پولشويي در تركيه با دستگاه كارت خوان ايراني، كارت اجاره اي، دفاتر خدمات ارزي و صرافي ها تكميل مي شود. اما چطور؟ براي روشن شدن زواياي اين مرحله بايد با افرادي صحبت مي كرديم كه در تركيه زندگي مي كنند و با دار و دسته گردانندگان سايت هاي شرط بندي سر و سري دارند. با چند واسطه موفق به گفت و گو با دو نفر مي شويم. يكي از اعضاي سابق باند داوودغفاري معروف به داوود هزينه كه به سختي حاضر به گفت و گو مي شود و تمايلي به انتشار نامش ندارد و فردي به نام «فرزاد خدامي» كه سه سال در استانبول زندگي كرده است و همسايه وحيد خزايي بوده و از زد و بندهاي سرشبكه هاي قمار با خبر است.

 

اگر مي خواهيد بدانيد از دستگاه پز سيار ايراني چطور براي پولشويي درآمد به دست آمده از سايت هاي شرط بندي استفاده مي كنند بايد گفت اين پروسه با كارت هاي اجاره اي تكميل مي شود. قماربازاني كه پنل شرط بندي دارند يك تيم كارچاق كني هم در ايران دارند كه ملزومات كار را براي آنها فراهم مي كنند. مهم ترين كار آنها پيدا كردن افرادي است كه حاضر مي شوند در ازاي دريافت پول، حسابشان را اجاره دهند. وقتي كاربر در سايت بازي مي كند پول را به يكي از كارت هاي اجاره اي واريز مي كند. اعضاي فني گروه، با استفاده از درگاه هاي پرداخت شخصي،  پول را به حساب هاي ديگري منتقل مي كنند تا پليس فتا نتواند به راحتي رد آن را بزند.

 

صاحب آخرين حساب و كارت اجاره اي كه پول در آن واريز مي شود در تركيه زندگي مي كند. يعني روش اجاره كارت همزمان در تركيه و ايران مورد استفاده قرار مي گيرد. اعضاي تيم سايت شرط بندي سراغ  افرادي مي روند كه در تركيه زندگي مي كنند و قصد بازگشت به ايران را هم ندارند و ممكن است چند كارت بانكي ايراني داشته باشند. با مبالغ بالا كه گاهي به ماهي 30 ميليون تومان هم مي رسد كارت آنها را اجاره مي كنند. آگهي كارت اجاره اي در كانال هاي تلگرامي كه اعضاي آن ايرانيان ساكن استانبول هستند منتشر مي شود. اينطور مي شود كه اگر پليس فتا رد پول را بزند، فردي كه حسابش را اجاره داده اصلا در ايران نيست كه بخواهد دستگير شود و جوابگوي جرمش باشد. البته كارچاق كن ها سرعت بالايي دارند، خيلي زود حساب ها را خالي مي كنند.

 

سايت هاي شرط بندي يك پاي بحران هاي ارزي

 

وقتي پول سياه سايت هاي شرط بندي به حساب افرادي كه در تركيه زندگي مي كنند و كارت هايشان را اجاره دادند، واريز شد، مرحله آخر و مهم يعني پولشويي با دستگاه هاي پز ايراني شروع مي شود. اين پول ها بايد به سرعت تبديل به لير يا دلار شود و از آن حساب ها بيرون بيايد. تا مسئولان در ايران به خودشان بجنبند و حساب ها را شناسايي كنند كارچاق كن هاي سايت شرط بندي سراغ ايراني هايي مي روند كه در تركيه زندگي مي كنند و دستگاه كارت خوان ايراني دارند و خدمات ارزي ارائه مي كنند. كارت ها را در دستگاه هاي پز مي كشند. پول به حساب نفر بعدي واريز مي شود كه در تركيه خدمات ارزي ارائه مي دهد و در ايران حساب دارد. افرادي كه در تركيه خدمات ارزي ارائه مي دهند ممكن است از همه جا بي خبر باشند اما از اين تبديل ارز پول خوبي به دست مي آورند. مثلا اگر هر لير 1300 باشد آنها براي تبديل ريال به هر لير، 1350 تومان دريافت مي كنند و ممكن است با همين روش ساده در يك روز 20 ميليون تومان درآمد داشته باشند.

 

اين سود خوب باعث شده تا دستگاه هاي پز سيار ايراني براي ايرانياني كه در تركيه زندگي مي كنند يك منبع درآمد قابل اطمينان باشد. حالا درآمد سياه به دست آمده در سايت هاي قمار، شسته شده و جيب قماربازان و دار و دسته شان در تركيه را پر پرل كرده است.نفر آخر، يعني فردي كه در تركيه با دستگاه هاي پز سيار به گردانندگان سايت شرط بندي خدمات ارزي ارائه داده، به صرافي هاي رسمي تركيه مي رود و پولش را تبديل به ارز مي كند.

 

 با همين روش، دستگاه هاي كارت خوان ايراني آن طرف آب تبديل مي شود به ابزار پولشويي و خروج ميلياردي ارز و يك پاي ايجاد بحران هاي ارزي.اينطور مي شود كه گاهي فرمان كنترل ارز را افرادي در خارج از ايران در دست مي گيرند و اين اخلال در نظام ارزي ابعاد ملي پيدا مي كند و تبعات آن بر اقتصاد كشور تاثير مي گذارد.

 

قماربازان چطور ايرانيان ساكن تركيه را به خاك سياه مي نشانند؟

 

پرونده كلاهبرداري قماربازان سايت هاي شرط بندي سنگين است. آنها به هيچ كس رحم نمي كنند. بي رحمي شان فقط به به خالي كردن حساب كاربران سايت هاي قمار ختم نمي شود. اين جماعت حتي به ايرانيان ساكن تركيه هم رحم نمي كنند.«فرزاد خدامي» كه سال ها در تركيه زندگي مي كرده مي گويد:«با چشم خودم چند ايراني در تركيه  را ديدم كه در تور كلاهبرداران سايت هاي شرط بندي افتادند و هست و نيست شان بر باد رفته بود.نه راه پس داشتند و نه راه پيش.

 

او ماجراي اين كلاه برداري را اينطور روايت مي كند؛« بسياري از جوانان ايراني بعد از مهاجرت به تركيه جذب دار و دسته گردانندگان سايت هاي شرط بندي مي شوند و به قول معروف كار چاق كن سايت مي شوند و با همدستي كارفرماهايشان كلاه خيلي ها را بر مي دارند. مثلا سراغ  ايرانياني مي روند كه به صورت رسمي خدمات ارزي ارائه مي دهند. به دفتر اين افراد مي روند، با ظاهري آراسته و فريبنده خودشان را تاجر و خريدار ارز معرفي مي كنند.طرف ايراني، بسته به ارز درخواستي، مبلغ معامله را اعلام مي كند. كلاه برداران سايت قمار با اين ادعا كه مي خواهند مبلغ معامله را حواله كنند، شماره كارت صراف را دريافت مي كنند. حالا نقشه شان را پياده مي كنند و همان شب وقتي هكرها به حساب كاربران سايت شرط بندي حمله كردند پول هاي هك شده را به حساب صراف از همه جا بي خبر واريز مي كنند. چند ساعت بعد از واريز پول هاي هك شده به دفتر خدمات ارزي مي روند و ارز را دريافت مي كنند. حال خوش صرافي كه به خيال خودش از اين معامله سود خوبي به دست آورده دوامي ندارد. پليس فتا حساب اين فرد در ايران را به دليل دزدي و هك مسدود مي كند. اينطور مي شود كه سرمايه اين فرد از دست مي رود و نه راه پس برايش مي ماند و نه راه پيش. راهي براي اثبات بي گناهي اش وجود ندارد.»وقتي مي گوييم كلاه برداران سايت هاي شرط بندي رحم ندارند و خيلي ها را به خاك سياه نشاندند از چه چيزي حرف مي زنيم.

 

بانك مركزي پاسخگو باشد

 

هر چه مي گذرد پرونده سايت هاي شرط بندي ابعاد گسترده تري پيدا مي كند و انگار همه چيز دست به دست هم مي دهد تا پازل خراب كاري هاي قماربازان تكميل شود. ريشه بسياري از اين مشكلات در عدم نظارت بانك مركزي است. چرا دستگاه كارت خوان ايراني به راحتي از مرز خارج مي شود؟ آيا نظارتي بر تراكنش هاي انجام شده از اين دستگاه ها در خارج از ايران وجود دارد؟

 

راهنماي جمع و جور پولشويي براي مديران سايت هاي شرط بندي!

 

 فقط كافيست اقدام به خريد دستگاه كارت خوان سيار كنيد.سراغي يكي از شركت هاي پي اس پي يا شبكه هاي پرداخت زير نظر بانك مركزي و شبكه شاپرك برويد. آگهي فروش دستگاه هاي پز سيار در ديوار به وفور پيدا وجود دارد. كپي كارت ملي و شماره شبا و مبلغ تعيين شده را بدهيد و فرم را پر كنيد و دستگاه را بخريد.برخلاف ادعاي مسئولان پي اس پي ها يا شبكه هاي پرداخت، وقتي قرار به فروش دستگاه سيار باشد نمايندگي هاي فروش از درخواست كننده دستگاه كارت خوان نه جواز كسب مي خواهند نه نشاني فروشگاه و نه هيچ مدرك ديگري. پول را مي گيرند و دستگاه را تحويل خريدار مي دهند. دستگاه را كه گرفتيد آن را در چمدانتان بگذاريد و از كشور خارج كنيد. دستگاه پز شما از تركيه يا هر كشور ديگري به شبكه شاپرك متصل مي شود. اين يك راهنماي مختصر و جمع و جور پولشويي براي دست اندركاران سايت هاي شرط بندي است

 

نمي توانيم شناسايي كنيم

 

دو سال قبل بانك مركزي براي جلوگيري از پولشويي با استفاده از دستگاه كارت خوان در كشورهاي همسايه مثل تركيه  قانون سقف تراكنش را اعمال كرد. براساس اين قانون هر فرد با يك شماره ملي فقط مجاز به انجام 100 ميليون تومان تراكنش از طريق دستگاه هاي پز است.همچنين بانك مركزي اعلام كرد بر اساس قانون، استفاده از كارت‌خوان‌هاي ايراني به هر شكلي در خارج از كشور ممنوع است و با اين هدف، دسترسي اين كارت‌خوان‌ها به نظام بانكي ايران از طريق مخابرات را مسدود كرد اما اين كارت خوان ها با سيم كارت ايراني و اتصال به شبكه واي فاي و با استفاده از فيلترشكن كار مي كند و كارشناسان آي تي ادعا كرده اند تراكنش هاي دستگاه هاي سيار در خارج از كشور قابل شناسايي نيست، چون زماني كه خارج از كشور براي استفاده از دستگاه پز از فيلترشكن استفاده مي‌ شود  آي پي سرورهاي داخلي نمايش داده مي‌شود و كار شناسايي را دشوار مي‌كند.

 

يك وعده بي عمل

 

سال 97 با دستور بانك مركزي براي جلوگيري از اخلال در نظام ارزي شركت‌هاي PSP موظف به شناسايي و مسدودسازي دستگاه‌هاي كارت‌خوان فعال در خارج از كشور شدند و طبق گفته رييس بانك مركزي قرار بود اگر اين شركت هاي پرداخت ضوابط نظارتي بر فعاليت دستگاه هاي كارت خوان رعايت نكنند بانك مركزي مجوز آنها را مورد بررسي قرار دهد. در همان سال يعني سال 97، تعدادي از دستگاه هاي كارت خوان فعال در خارج از كشور توسط شركت هاي پرداخت شناسايي و مسدود شدند و قرار بود اين طرح ادامه پيدا كند.

 

صدايي از كسي برنمي آيد

 

اما حالا بعد از دو سال اوضاع بدتر از قبل شده و تحقيقات در تركيه نشان مي دهد برخلاف ادعاي مسئولان بانك مركزي براي محدوديت استفاده از دستگاه هاي كارت خوان در خارج از ايران، هيچ محدوديتي براي استفاده از اين دستگاه ها لااقل در تركيه وجود ندارد و اتفاقا كارت خوان هاي سيار تبديل به تجارتي پر سود براي ايرانيان ساكن استانبول شده است. آنقدر كه به گفته خدامي، در هر گوشه و كناري در خيابان هاي شلوغ تركيه دكه خدمات ارزي وجود دارد.حتي گاهي وقت ها فردي كه دستگاه كارت خوان دارد در كسوت دست فروش كنار خيابان مي ايستد تا به ايرانيان و توريست هايي كه در تركيه هستند و يا به هر شخص ديگري خدمات ارزي ارائه دهد.اين هرج و مرج مالي و عدم نظارت دقيق، پولشويي را براي دست اندركاران سايت هاي شرط بندي مثل  آب خوردن راحت و بي دردسر كرده است آنقدر كه دستگاه هاي پز سيار شده اند ابزار پولشويي و صدايي از بانك مركزي هم بر نمي آيد.

 

تب برخورد با سايت هاي شرط بندي در كشور داغ شده است. صدور اعلان قرمز اينترپل براي برخي از سرشبكه هاي قمار، دستگيري مبلغان شرط بندي، صاحبان حساب هاي اجاره اي و قماربازان از داغ ترين خبرهاي مبارزه با سايت هاي شرط بندي است. اما بعد از بررسي ساز و كار مالي  سايت ها و بررسي روش پولشويي و خروج ارز از كشور به عنوان خوان آخر فعاليت سايت ها مشخص مي شود تا زماني كه بانك مركزي پاسخگو نباشد، سيستم فشل شبكه هاي پرداخت و شبكه هاي مالي اصلاح نشود و تا زماني كه بانك مركزي  مسير پولشويي بدون دردسر را مسدود نكند،  دستگيري قماربازان و مبلغان قمار و فيلتركردن سايت هاي شرط بندي  منجر به حل مشكل نخواهد شد.