پورت ESATA در دوربين مدار بسته چيست؟

۳۱ بازديد

پورت ESATA در دوربين مدار بسته چيست؟

 

 

دستگاه هاي ضبط تصاوير  دوربين مداربسته هايك ويژن  مانند DVR و NVR داراي پورت هاي متفاوتي هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از اين دستگاه ها پورت هاي مختلفي بر روي آنها تعبيه شده است. از انواع آنها مي توان به پورت هاي SATA و ESATA اشاره نمود كه در ادامه به معرفي آنها مي پردازيم.

  

به زبان ساده از لحاظ كاربردي اين درگاه ها به منزله پورت هاي موجود بر روي مادر بورد هاي معمولي كامپيوتر ها هستند كه براي سهولت استفاده از دستگاه هاي جانبي مانند انواع هارد (غير اكسترنال) مورد استفاده قرار ميگيرند .

به منظور ذخيره اطلاعات بر روي هارد هاي نصب شده در دستگاه هاي ضبط DVR و NVR، از درگاه هاي SATA و ESATA استفاده مي شود. سرعت ذخيره سازي داده ها از طرق اين پورت ها، بسيار بالاست.

 

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معناي تكنولوژي ارتباطي پيشرفته است. از اين تكنولوژي به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درايو ها و يا هارد ديسك ها استفاده مي گردد.
ESATA (external SATA)
در واقع همان تكنولوژي SATA است با اين تفاوت كه در آن انتقال اطلاعات بر روي هارد ديسك هاي اكسترنال انجام مي گردد. در تكنولوژي ESATA به دليل آنكه اطلاعات كد گذاري و ترجمه نمي گردند، سرعت ذخيره اطلاعات در آنها بسيار بالاتر و نسبت به USB 2 سريع تر است.
در پايان در هنگام تصميم براي انتخاب و استفاده از هر كدام از اين پورت هاي ارتباطي بايد به دو نكته توجه نماييد:

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.